lördag 11 december 2010

Skånetrafiken, tjohoooo!!!

Visst är det konstigt det här med transport! Dom säger: tänk på miljön- åk kollektivt! var smart- åk kollektivt! men, är det inte då läge att ha en kollektivtrafik som funkar??? Flera ggr sedan snön kom har bussarna strulat och jag kommit försent till jobb, är dom inte sönder så är det chockartat med vinter! En morgon ställde chauffören bussen på centralen och gick, där satt en full buss med passagerare och fattade inget. Har dom ingen arbetsmoral? Eller ialla fall kan berätta vad som händer! Människor ska till jobb, skola och en del av oss hem och sova efter arbetet. Kan man bara gå? Igår kväll när jag skulle åka till jobb en resa som tar ca 30 min i vanliga fall tog 1 tim och 10 min, jag kom alltså försent för helt plötsligt gick bussen sönder?? Bakdörrarna gick inte att stänga. Ska kanske Malmö kommun satsa lite pengar på att rusta upp bussarna om man nu vill att fler ska åka med dom? Sen till detta fantastiska dom har kommit på med att lägga om alla linjer i samband med citytunnlens framfart, är det läge att göra det en vecka innan jul? Snacka om kaos!! Ingen linje går som den gjort innan, alla ändras. Ja, vad kan man säga mer än: Heja Malmös kollektivtrafik!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar