tisdag 29 juni 2010

Hemma igen och nu jobbas det!

Midsommar på Sturkö var toppen, det var inte bara en vacker plats utan supertrevligt med. Kom fram på sen Torsdags eftermiddag och eftersom det var första husvagnssemester för mig gjorde jag det jag blev tillsagad att göra när förtältet skulle upp, men jag tyckte det flöt på fint. Det gjorde dom andra med=). När resten av sällskapet kom upp lite senare på kvällen passade vi på att smita ner och ta oss ett dopp i vattnet som vi hade läst oss fram till skulle vara + 18 grader men jag kan lova att när min kropp kom ner i det vattnet domnade den bort, så nääää det var inte +18 grader där. Men premiärdoppet är avklarat=). Sen grillades det och dracks vin i massor och humöret steg i takt med det. fredag= midsommarafton kom och vi gjorde en utflykt in till Karlskrona, för att kolla läget och handla lite. På kvällen dukade vi långbord och njöt av sommarkvällen och varnadras sällskap. Kan inte minnas när det var sol på midsommar senast. Lördagen kom och vi med den, gjorde inte uns ansträngande den. låg mest i solen och bara njöt och läste. P brände sig och lös i en vacker rosarös färg, fick frossa och sen värmebölja så han la sig tidigt men M och jag satt uppe en stund. På söndag morgon packades det ner tält och allt annat som framme för det var dags för hemresa, men först kollade vi runt lite på dom andra öarna Sen kördes det hemåt, middag intog vi på swedenrock restaurangen och maten var helt ok. Väl i Kävlinge väntades det på Miko som skulle hämta upp mig där på vägen från Fbg. Hämtade hem Oscar så var han oxå hemma. Idag har det varit varmt, men jag avr tvungen att handla hem lite så det blev en sväng till mobilia där Miko och jag åt frukost på espresso house. Sen hem med det för att gå ner där med mamma igen och fixa Miko 40-års present och nu är det fixat=). Nu ska jag sätta mig i soffan här på jobb och kolla lite tv, så tills nästa gång: so loooooong och smörj er innan ni njuter av solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar