måndag 20 juli 2009

Hemma igen!


Så här stort var mitt leende när min läkare sa att jag fick åka hem idag. Jag har ju känt mig för frisk för att ligga på sjukhus även om jag fortfarande har ont så är det inte alls (inte ens i närheten) av vad jag hade i Tisdgas när jag åkte in. Kl. 9.50 sms jag Miko- hämta mig, och det gjorde han=), supersnälla han. Han och mamma har ju varit hos mig flera timmar om dagen och hållet mig sällskap trots att dom båda hade semester. Det var ialla fall skönt att packa i hop sina saker och gå med lätta steg där ifrån. Hämtade ut min antibiotika och köpte värktabletter sen var det bara att vänta på Miko, passade på att berätta för alla andra som hört av sig under veckan att jag var på väg hem. Var inom en snabbis på jobb, skulle hämta lite saker och jag han bara känna, öhhhh- trist! Skönt man är ledig några veckor nu. Sen blev Stora Bernstorp med Miko och Ulrika en snabbis på media mart, bara Miko som fynda sen in på COOP, jag hade ju noll saker hemma. Sen bar det hemåt och ingen blev gladare än Oscar när han såg mig, då känner man sig älskad. Han varit som ett plåster på mig hela kvällen. När vi vilda på em kunde han inte ligga närmare mig. Nu har han intagit sin plats vid datorn mellan tangentbord och skärm. Ikväll var Miko och Ulrika här vi åt och sen spelades det kort. Jag är ju fortfarande lite seg men det kan man råda bot på, så nu är det sängen som kallar. Ska bli underbart skönt att krypa ner i en renbäddad säng. Tack mamma, du är bäst!
Så nu är det ett glatt men trött nattinatti härifrån oss!
So long....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar