fredag 24 juli 2009

På tur hela dagen.. sen grillades det!

Idag kom jag upp ganska tidigt, eller ialla fall för att vara jag=). Redan kl. 10, men var på ett jäkla humör. Skulle minsann inte göra något idag, inte träffa någon heller. Men det la sig och det blev som vi bestämt en tur till Smyghuk med Miko, Ulrika & Awa. Attan vad det blåste och inte blev det bättre vid havet.
Ulrika & Awa hade medhavd lunch men Miko och jag köpte där, han en laxbakelse och jag en räkbakelse, mums! Vattnet såg inte inbjudande ut, det såg riktigt kallt ut! Och som dom sa, det är ju bara 5 månader till julafton idag. Ja, njut inte av sommaren! Där finns en jättestor kakelugn med, den var man ju tvungen att kolla in!

Väl hemma igen var jag trött så det snurrade, så jag la mig en timme eller så. Vi hade pratat om att sticka ner på Möllevångsfestivalen, men jag har ju fått ont i mitt öra och ville inte så det blev att jag och Miko åkte ut till Pia och grillade lite så där spontant så det var att kolla vad man hade hemma. Men vi fick ju ihop lite ialla fall, korv och grillspett!
Men även potatis blev det och lite såser, tänk vad gott det är med grillat. Det hade jag kunnat äta året runt tror jag.
Efter maten blev det kaffe och lite skvaller=). Sen tvingade jag dom till att spela 3 rundor Yatzy, dom tyckte det var lagom kul. Men men, vi umgicks ialla fall och hade trevligt och det är det viktigaste.

Nu sitter jag här, med ett öra som det susar och dunkar i, det blir väl att droppa det ikväll. Fattar inte att jag kan vara så trött, sover ju bra på nätterna, men jag skyller det på antibiotikan, imorgon bitti är det sista tabletterna jag tar sen får vi se. Då väntar jag bara på en kallelse till att ta bort gallan. Imorgon ska jag bara vara hemma(hoppas jag), har ju lite att göra här hemma med. Men det försvinner när det händer något roligare. Nu ska jag ialla fall i säng och vakna pigg som en lärka imorgon!
So long.....

1 kommentar:

  1. Jepp nog rätt att skylla på antibiotikan...brukar göra en trött, Kramiz

    SvaraRadera