tisdag 7 juli 2009

Min cykelhjälte....

Ja, han finns! Fick ju punktering ännu en gång i lördags så i dag var det bara att lämna in den. Trist om man ska behöva ta bussen till jobb, men men. Så lämnade jag cykeln vid 11 och vid 16-tiden ringer Niklas och säger att den är klar. Toppenbra, tycker jag! Så han är min hjälte!!
Idag har det annars varit en sån där hemma dag ni vet, när man ska plocka undan, dammsuga av och fixa lite innan man går på och jobbar 4 nätter och 2 dagar innan man är ledig igen. Är man bara uppe i tid så hinner man=). Jag har plockat undan nästan alla mina kor, orkar inte damma dom mer. Så, nu ligger dom i en kartong och ska ner i källaren. Istället kom spriten fram och står i "ko" skåpet. Nu är det riktig vuxenvarning, men det bjuder jag på. Och sprit med om ni vill ha=).
När kommer regnet??? Det behövs, det är kvavt och allt suktar efter vatten! Men idag har det ialla fall blåst lite, så det har svalkat. Tänk, man är aldrig nöjd. med inatt är det 9 arbetstillfällen kvar innan jag går på semester och jag ligger plus på timbanken, fan vad det känns skönt!
Mina "söta" nattringare har kommit upp i sitt esse igen, är det nu innan semestern? Fick reda på via sms inatt att Miko har träffat ny tjej och inte vill ha med mig att göra. hmmmmm, konstig då att han ringde mig hemifrån igår fm då. Ja, det är inte lätt det här. Jag tror att han personligen hade berättat det. ja, dom vet inte vad dom pratar om, deras mål är att förstöra vår vänskap och ibland känns det som om dom är på väg att lyckas. Ska man låta dom "vinna"? Hur mår jag sedan då? Kommer det vara värt det?
Nu ska jag göra lite nytta här på mitt jobb, det är ju därför jag är här trots allt=)
Ha det toppen och njut av livet!
So long.....

1 kommentar: