lördag 1 augusti 2009

Borta bra men hemma bäst!

Så var man hemma igen, efter 4 dagar i Kävlinge. Det är alltid kul och mysigt att vara med M & P. Åkte dit i måndags efter Oscars kalas, han fick åka till mamma. Sen har det varit full rulle=). Jag fick ringt om min mage, så länge jag inte har feber behöver jag inte åka in. Om det inte gör så förbaskat ont igen. I Tisdag blev det en tur till Skyrup och Tyringe och oj, vad jag handlade.

I Skyrup har dom en massa kul saker i smide, glas, ljus mm ett riktigt present paradis.
Handlade lite av varje, en aromlampa med doftvax, en superfin ängel mm. Så det var en massa kul saker att få upp när man kom hem.
Sen körde vi vidare mot Tyringe, en kul affär med både nytt och gammalt, där hittade man lite kul saker,bordstabletter, en handduk med mitt namn och lite annat. Sen var vi inom i Teckomatorp och hämtade upp K, som skulle med "hem" och fika.
På onsdagen när vi väl hade vaknat och gjort oss iordning körde vi till Falsterbo för att mysa, umgås och grilla med P:s syster med familj, en riktigt mysig toppendag!
På torsdagen styrdes bilen mot Kåseberga med en massa stop på vägen. vi stannade till vis loppisar, anitkförsäljningar och på ett ställe där som säljer halmsaker. Stannade och fika på på Soldattorpets café, en mysig oas i skogen med goda kakor, saft och kaffe.
Men stannade också till vid ett 50-tals museum med nostalgi café, M köpte sig en rosa kundkorg att ha i husvagnen. Sen kördes det vidare mot Kåseberga och ju närmare vi kom ju finare blev vädret, så vi fick en toppen eftermiddag med sill, räkor och glass och en del fynd köptes=).
Utsikten är fantastisk, här hade man kunnat sitta hur länge som helst och bara njuta.
Som sagt, det har varit 3 fantastiskt mysiga dagar, men det är alltid skönt att komma hem igen. Sova i sin egen säng, hämta hem Oscar och bara vara. Miko kom upp en stund på kvällen vi åt middag och spelade kort. Hahahahaha, vilken pensionärs syssla. Men vi hade ialla fall trevligt. Hoppas ni har haft det lika bra som jag!
Tack M & P för dessa dagar!
So long....




1 kommentar: