söndag 16 augusti 2009

Nu är helvetet igång!

Ett litet sammandrag från helgen!I fredags började det, det hemska som händer 1 gång om året. Malmö festivalen!!! Hur kan dom kalla det en festival? Och varför blir det sämre och sämre för varje år? Borde man inte lägga ner lite tid, engagemang och pengar om det fyller 25 år??
Jag, Miko och Pia tog oss ialla fall till folkets park, där nästan alla konserter ska hållas och såg/ lyssnade på Titiyo. Det var helt ok, kanske lite sådär med ljudet men vad vet jag, dom säger ju att jag är tondöv=). Lite mörka bilder men det var ju faktiskt på kvällen och vi går mot mörkare tider.Efter det cyklade vi hem, men Pia tog bussen till sig och Miko följde med upp till mig föra att leda in mig i ett nytt fördärv, Diablo 2=). Jag har fått en ny last, men det kan jag leva med. Satt och spelade till halv 3 sen ringde jag Ulrika hon jobbade ju timbank på natten, så det blev en massa prat där. På lördagen blev det en tur till blomsteraffären, mina blommor i köket hade gjort sitt för flera veckor sedan, men nu är det blommigt och fint där igen=). På kvällen kom Tommy ner från Borlänge han ska vara här under festivalen, men han får roa sig där själv och det tror jag han så gärna gör, vi lyssnar inte alls på samma musik, senare på kvällen kom Pia med, då åts det tacos och pratades i massor på balkongen, det är guld värt med inglasning.
Idag blev det ialla fall en tur upp på festivalen på eftermiddagen med Cristin och Linus, fy vad besviken jag blev. Där var verkligen inget att handla och jag som kan handla nästan vad som helst, men inget fynd gjordes. Åt en langos, det är ett måste! sen blev det att cykla hemåt igen. Miko kom upp en sväng eller stannade hela kvällen Vi åt och spelade kort, Tommy stack till festivalen. Nu sitter jag här vid datorn och sjunger mindre vackert till film ballader.
So long alla festivaldiggare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar