onsdag 16 september 2009

Är det möjligt?

Att jag har världens sötaste katt? Kan det verkligen vara så=).
Om man är förkyld alltså snorig och lite rosslig i halsen är det = svininfluensan? Finns det inte en vanlig förkylning längre? Eller en vanlig influensa? Det börjar ju faktiskt bli den tiden på året, när man blir sjuk. Har alla sjuka svininfluensan nu? Hade man sökt läkare lika fort om man inte vetat om den? Jag är ialla fall förkyld, en vanlig efter sommarenförkylning. Och vill ingen träffa mig för dom tror jag har svininfluensan är det deras förlust!
Idag har det varit personalmöte på jobb och inte fan blev man klokare för det. Vår chef hade lovat att ta upp det här med arbetstiderna då vi har en som har satt i system att alltid komma försent, sen spelar det ingen roll hur dax hon börjar. Jättekul för oss andra som sköter våra tider. Men inget blev ialla fall sagt, är det då min sak att ta upp det? När vi sagt till henne om det? Är det konstigt att man kan bli tokig på jobbet? Jag är ju då "lyckligt" lottad att få äran att jobba med flera perfekta människor, ialla fall tycker dom det själva. Sen kanske jag inte är den som håller med och jag vet minst 1 till som tycker som jag. Det som är det värsta är väl att man inte säger till henne, men pikarna man ger fattar hon inte. Jag blir bara så trött av att inget händer. Då ställer man sig frågan vem är den största tjuven? Den som tar en penna på jobbet eller den som blåser dom på massa timmar som den får betalt för men inte är där? Sen kan det reta mig att jag som jobbar timbank ska "leta" timmar för att få ihop det, ligger jag på för mycket minus när det är avstämning får jag betala tbx och ligger jag på för mycket plus bränner det inne. Var är rättvisan i detta? Jag vill ha ett jobb där man går hem och lämnar jobbet på jobbet tills nästa gång man kommer dit. På Onsdag är det ialla fall jag som har medarbetar samtal och då kommer jag än en gång säga min mening, men till vilken nytta känns det som?
Fan, vad jag gnäller idag! Men idag är en sån dag, det måste man få ha. Kvällen blev ialla fall trevlig, Pia och Miko har varit här och vi har ätit och pratat, sen gick och jag pratade lite i telefon innan det var dax för mig och Miko att ses i Diablo, där jag inte är någon succé, även om jag blir bättre och bättre. Nu ska jag i säng för tidigt i morgon bitti kommer M, för nu är det min tur att finnas för henne när hon har det jobbigt.
So long.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar