tisdag 22 september 2009

En fundering eller två....


Hittade detta fina hjärta närjag satt och leta bilder som stod för vänskap Men vad passar egentligen bättre än ett hjärta då? Jag är tacksam för alla mina vänner och dom vet att jag skulle göra allt för dom. Men är det så att nu när man är liite äldre, att man hellre har några få riktiga vänner än en massa ytliga? Jag mins när jag var runt 20- 25, hade en adress bok full med nummer, man behövde aldrig vara ensam om man inte själv valde det, det var utgång flera ggr i veckan. Kan sakna den tiden, men hade jag tyckt det var lika kul nu? För jag vet ju att dom vänner jag har idag, är dom jag kan lita på i alla väder. Så mitt "hjärta"tillhör er! love you!!!
Har börjat läsa "The secret", har redan läst halva. Det handlar i stora drag att du kan få vad du vill bara du tänker på det, ser dig i situationen. Det enda som stoppar dig är du själv med negativa tankar. Och det är ju sant, eller? För vilket gillar man bäst att tänka glada tankar och vara positiva eller var sur och tänka negativt? Jag har haft lätt för att se det negativa men har tänkt om och börjat se det positiva i ställer och med ens är det mycket roligare. Varför tacka nej till nåt när man kan tacka ja och sen göra det bästa av det, var det inte kul har man ialla fall gjort det och kan gå därifrån med stolthet.
Så, imorgon är det medarbetar samtal och jag ska vara positiv, det har jag bestämt mig för. Det blir bättre då och man får positiv energi istället, ska inte bli arg, det har jag lätt för(nu ler många). Men jag ska ialla fall stå för vad jag tycker och säga det. Kan tycka att det är långdraget det här med arbetsmoralen, men inget händer. Jag återkommer om det imorgon!
Idag har det tvättats och städats här hemma, trist men nödvändigt. Inte kul att träffa mina vänner, jag har tappat rösten (och kan inte hitta den) så då hade jag inte fått en syl i vädret.
Miko har ju börjat jobba kvällar nu, så idag var det jag som fixa mat till mig själv- ensam. Det var ett tag sedan.Kändes konstigt, men jag tror det är bra att vi får lite tid från varnadra. Kan behövas.
Nu ska jag spela lite, för imorgon ringer klockan halv 8, det borde vara förbjudet att stiga upp så tidigt, men på torsdag har jag sovmorgon. Efter medarbetarsamtal och nätverksträff ska jag till mamma och äta och känner jag mig rätt blir det nog en vilostund med, där får ingen tag på mig=).
Så till nästa gång, so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar