lördag 19 december 2009

Så vitt, så mycket snö!

Det har snöat i Malmö i två dagar(tror jag det är) och vi har minusgrader och kallt så det ligger kvar! Jag har kommit fram till att jag älskar vintern ialla fall när jag slipper cykla=). Visst är det fint och det lyser upp sen blir man bara jäääättesugen på att göra snöänglar och mula sina vänner. Idag har jag varit ute och gått, det är skönt i kylan bara man klär sig ordentligt men jag hade glömt min mössa men annars så.
Har nu bytt ut min lilla rosa mot en liten svart!
Det skorrade och knastrade i den andra som bara den sen kunde man bara starta den ibland så det kändes som om det var läge för en ny, den andvänds ju varje dag nästa.
Så nu ska det läggas in musik på den men får se om det blir i helgen måste fixa undan lite här hemma på dagen imorgon och på kvällen ska vi se Peter Jöback. Annars får jag ju helt enkelt lida med den gamla ett par dagar till och fixa med den nya under min julledighet.
Ni som har varit med ett tag och läst vet kanske att jag hatar att åka buss men det är ju något jag är tvingad till nu, svårt att cykla i snö och sen står ju cykeln på jobb så. Men ialla fall igår när jag skulle till jobb tog jag bussen 20.05 (i vanliga fall hade jag varit på jobb 20.30) men inte igår då var jag framme 20.54, busschaffören tryckte in så mycket folk att man nästan stod på varandra. Sen gör han en begåvad sak, öppnar dörren för att sen börja köra för att överraska med en tvärbromsning vilket slutade med att halva bussen låg på golvet. Då var jag glad att jag satt=). Hur många får egentligen stå på en buss? Finns det inga bestämmelser på det? Igår var det ialla fall helt galet. Imorse när jag skulle hem gick det bättre, tog bara 30 ca, sen kallade sängen och det gör den nu med så jag ska snart besvara det.
Ikväll efter mitt dåliga humör gått ut över Miko(inget ovanligt), jag var ju hungrig som bara den men med lit mat i magen blev det bättre, satte vi oss tillrätta i soffan för att kolla film men Miko somnade så det blir att kolla klart en annan kväll.
Ha det super och klä er varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar