fredag 29 januari 2010

En dag på stan!

Detta har blivit Skånes nya bästa vän! Snön, och den kommer i massor. Jag har kommit fram till att jag gillar det. Det är kallt och mysigt. man får ta på sig massor med kläder och när man kommer in så kan man mysa med ljus och varm choklad.
Idag har jag varit på stan hela dagen med M, det har varit supermysigt. Bara lunkat om kring och kollat i affärer, lunchat och shoppat lite. Det är inte så ofta vi har egendagar då vi bara är och har det mysigt, det blir ju lätt så när man jobbar, har olika tider och bor i olika städer.
Efter en massa fynd, skratt och andra lustigheter åkte vi hem till mig för att för att vänta på P och Miko för att åka till blå huset och äta middag, mums så gott det var, mixfilé, pommes, sallad och beaneirsås. Nu har det snöat i Malmö hela kvällen, det började väl vi 16 tiden tror jag. hur mycket snö ska vi få? En del säger att det ska snöa ända till Söndag. Kan man ha sån tur? Säger jag som gillar det=).
Nu ska jag stänga ner här, en dags shoppande gör en trött. Och imorgon är det kalas och då måste man vara pigg och glad.
So long och glöm inte mössan när du går ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar