tisdag 26 januari 2010

Skånetrafiken, javisst!

Läste en artikel i tidningen i morse innan jag lämnade mitt jobb, det handlade om en omröstning som gjorts om landets bästa kollektivtrafiken, skånetrafiken hamnade bland dom sista och sist låg Malmö´s. hmmm, undra varför??? Eller egentligen inte, bussarna är i dåligt skick, alltid sena, dom kör som dom stulit bussarna och dom flesta chaufförerna är otrevliga. Men ialla fall så skulle jag åka med dom hem och gick direkt när jag slutade eftersom jag inte ska sova lika länge idag, men vad fick jag för det? När vi kom till centralen hade 2 bussar havererat där och blockerade all trafik. Blev sittandes där en halvtimme innan vi fick en ny buss på andra sidan kanalen, där chauffören var lagom irriterad. Som om det var vårt fel att dom gått sönder?!
Nu är jag ialla fall hemma och förstår verkligen varför vi ligger sist på den listan, skärpning skånetrafiken!!!
-11 grader ute nu, så klä er varmt när ni går ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar