måndag 15 juni 2009

En toppenhelg!

I helgen har jag varit hos mina vänner i Kävlinge, det är nog mitt favvispar, med dom kan man verkligen vara sig själv. Man känner sig inte som femte hjulet. Man är som man är och det accepteras av oss alla. På fredagen var det mest mys med god mat och ett himla zappande på tv:n, man var ju slutpåarbetsveckan trött, ja inte jag då, hade ju varit ledig sen tisdagsmorgon. Det blev ett ganska tidigt sänggående, men vi skulle ju på tur på lördagen=)
Ett vänskaps hjärta, till er!
Här har ni mig, sittandes bak i bilen=). På väg mot Smygehuk, vi skulle ju egentligen till Kåseberga men eftersom det hade regnat så är där inget att gå. Men vi åkte ner till Smyge, där det var lite aktiviteter, loppis, agiliti uppvisning mm.
Och självklart äter man nåt som har med havet att göra när man är här=). Jag åt en räkmacka, M tog en laxmacka och P åt 3 smörrebröd, så vi var alla nöjda, glada och mätta. Solen kom ju fram så varmt hade vi det med.
Här är den berömda skylten med alla avstånd, en riktig turistattraktion!
Sen bar det iväg mot Skurup, där var det ju marknad och det är ju alltid trevligt! Lite lerigt på en del ställe men vad gör det vi halkade ju inte=) Det handlades lite saker man absolut inte kan vara utan när an är där, sen åts det langos, fyyyy sjutton vad det är gott.
På kvällen åt vi en fantastiskt god lingongryta med nypotatis och titta där kom en barbapapa- potatis med oxå=). Det var jättegott, svårt att se på bilden men jag kan lova det!

En riktigt skön helg som jag kommer göra igen, kanske inte samma aktiviteter men jag kommer att våldgästa dom en helg inom en snar framtid igen. Oscar var glad och kelig när jag kom hem, Miko hämtade upp mig på vägen hem från Fbg där han hade varit i helgen. Så slapp jag ta tåget. I natt ska det jobbas igen, det blir en massa timbank med dom närmaste veckorna innan semestern men då kan man i gengäld njuta i massor under den.
Nu ska jag i säng så jag orkar med natten!
So long alla ni där ute....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar