fredag 12 juni 2009

Usch!

Idag är det en sån där dag när det bara är grått både inne och ute! Hur mycket regn kan det komma ner, egentligen?? Men det glädjer väl ialla fall bönderna och vi andra har en andledning att vara inne. Trist för dom som tar studenten, då vill man ju ha sol och värme! Vilken start på sommarlovet.

Idag ska jag åka till M & P och stanna där hela helgen, imorgon är det tänkt att vi ska åka till Kåseberga så jag hoppas på fint väder eller ialla fall uppehåll. Ikväll skulle vi gå på friluftsteatern och titta men det blir nog inte med tanke på vädret. Oscar ska få en ensam hemma helg, mamma går hit och tittar till honom=).



Idag är det 1 år sedan min moster Kerstin dog. Fan, vad tiden går fort! Stackars hennes barn, jag kan inte tänka mig ett liv utan min mamma. Det är med stor saknad hon är borta, hon gjorde stort intryck på dom runt henne, var en bra vän -mammas bästa, en god mor och så min världens bästa "moster" Kerstin.
Det är ofta man tänker på henne, ja på lilla E med, det var två människor som visade vad dom tyckte om saker och människor. Ärliga, och det gillar jag!
Jag vet att Moster Kerstin inte ville vi skulle deppa en dag som denna så för hennes skull håller jag modet uppe och gör det bästa av det även om det är ledset i hjärtat.


Så nu ska jag fortsätta dagen med att packa, busa med Oscar och veta att hon sitter där uppe och tittar ner och vakar över oss(alldeles säkert med en cigarett i munnen). Hon håller koll på oss alla, så hon inte missar något! All kärlek till dig Moster Kerstin!

So long alla, vi hörs på söndag med roliga bilder och andra trevligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar