måndag 2 november 2009

Vilken helg!

Äntligen är det vardag igen! Hur ofta säger man det? Men det började inte så bra i fredags men slutade bättre i söndags.
Har ju bestämt mig för att skaffa ip- telefoni. Efter en del genomtänkande gick jag ner på telia för en vecka sedan så i fredags var det dags att börja med det, ner och hämtade "dosan" som behövdes. Hem och började koppla ihop. Men antingen funkade telefonen eller så datorn, hmm ska inte båda funka samtidigt? Joo!! ringde supporten då han säger men du måste ha fått en switch med inte bara "dosan", nä det hade jag inte fått. Och det var ju synd sa han för dom är slut. Mindre glad kopplar jag ut allt + routern och tar det med mig ner på telia och säger att dom ska koppla det då dom svara lite försynt, men du ska ha en switch med. Precis svarar jag men dom är slut. Så efter mååååååånga och men blev det framskjutet en månad så jag hinner få den där switchen och dom fick fixa vanlig telefoni till mig med inkoppling senast lördag fm. Var med mamma och handlade inför hennes födelsedag, det skulle ju bli middag där sen var det bara att cykla till jobb.

Ett kort på min älskling i en av hans favorit ställningar, han är bara sötast!

Här har ni mig, hemma hos mamma när hon fyllde år. Det blev god mat och trevligt sällskap. Jag tror hon blev glad för presenten. Jag hade gjort en kalender till väskan med foto i. Var ju ganska seg, sov ju inte många timmar idag men det blev ändå lite spelande när jag kom hem=). På söndagen fick jag cykla ner och köpa mig en ny router eftersom jag i stundens hetta i fredags har kopplat den med fel adapter och bränt den så den är stendöd, men smakar det så kostar det eller hur är det man säger?
Nu ska jag göra mig redo för jobbet, börja fundera på vad jag vill ha får tårtas när jag fyller år så jag kan ringa min svägerska om det imorgon, kolla en hennes tårtblogg- mumsfillibabba. Så kommer ni förstå varför jag vill att hon ska baka min tårta=)!
So long tills nästa gång!
"Love is life"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar