söndag 3 maj 2009

Det sägs att tiden går fort när man har kul!

Och så är det väl, tänk imorgon har det gått 3 månader sen jag började jobba dag och imorgon ska jag börja på mina nätter igen. Det är med blandade känslor. Jag har ju verkligen kommit fram till att jag inte är någon morgon människa men det har ändå varit skönt med ett socialt liv i veckorna/ helgerna fast man jobbar. Så i morse när klockan ringde tyckte jag det var skönt att det var sista gången på länge i alla fall i samband med att jag ska jobba. Jag kommer sakna kontakten man har med mina boende när man jobbar dag, jag lägger och väcker dom i stort sett bara. det är inte lång stund man träffar dom i vaket tillstånd.
Till min bror med familj ska jag se om jag kan underlätta lite vem jag pratar om här när jag bara namnger dom med första bokstaven i namnet. På valborg träffades vi på min gård, några av kompisarna och grillade, spelade brännboll och lite kubb. Så här nere ser ni en del av dom som var med, det är Awa och hennes kompis, Camilla(som bror med familj vet vem det är), Miko(som ni oxå vet)och så Ulrika. Detta är några av dom jag förkortat, hoppas det har hjälpt lite.









Det var i alla fall en mysig, varm och rolig valborg. Alla verkade nöjda med kvällen fast vi inte såg någon brasa om man bortser från grillen=).
Helgen har flutit på som alla andra, fredagen jobbades det sen cyklade jag hem till Pia en sväng(var hemma halv 2 på natten), lördagen tillbringades på jobb och sen i soffan här hemma med film, nintendo och en massa sms-skrivande. Oscar for runt som den galning han är, älskad men tokig!
Lagom till sängdags har jag fått värsta vaglen i ögat och när jag borstat tänderna och ska lägga mig slår jag i lilletån i en rotting kista jag har så den blir ett sår och blöder, det blödde som bara den. Ville inte sluta, så det vara bara att lägga om med kompresser och mefix. Somna som en stock och vaknade av klockan, sen har det jobbats. Miko och jag var lämna våra deklarationer sen åt vi på "blå huset", hem till mig och drack kaffe och kolla lite TV innan han gick hem och nu sitter jag här.
Nu ska jag lägga mig och kolla TV tror jag så jag säger som jag brukar, ingen har dött av frisk luft och rena kalsonger! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar