fredag 15 maj 2009

Som den prinsessa jag är!

Otroligt! Inatt har jag inte varit vaken en enda gång, jag brukar alltid vakna och gå på toa. Men inte inatt, har sovit som en stock, vilket var jätteskönt. Kom och tänka på att jag brukar fråga en av mina "skyddslingar" om han har sovit gott när jag väcker honom och då svara han alltid, hur ska jag veta det, jag sov ju. Och det är sant, hur ska man veta det när man har sovit som en prinsessa hela natten, pigg, glad och utvilad kände jag mig i alla fall när jag steg upp. Sen "flöt" jag bara omkring här hemma, halvväntandes på att sotaren skulle komma innan jag skulle göra mig redo för jobbet. Helt plötsligt ringde det på dörren och där stod han, sotaren. Här ser det bra ut i ventilationen sa han ända tills han kom till köket, ojoj- du vet väl att det är lag på att ha kolfilter fläkt när man bor i lägenhet. Liksom, hallå det ringde jag ju om när jag byggde mitt kök och då skulle man inte ha det. Jaja, min fläkt är i alla fall så pass ny att jag kan köpa ett kolfilter och sätta i, men det måste göras inom 6 månader för då kommer han tbx.

Väl på jobb var det en sån dag när man inte orkar med personalen, visst är det hemskt? har en som ser godhet i allt och gör man nåt dumt hade man bara en dålig dag. För nä, det finns inga dåliga människor. Jag kan vara en jäkligt dålig människa, jag är inte alltid snäll och söt! Är någon dum mot mig så tro mig då är jag än djävligare tillbaka. Men nääää, det tror inte hon. Jaja, men fråga dom som känner mig, hahahahahaha! Annars har det varit en mysig kväll på jobb, inga sura miner där inte, alla sken ikapp med solen.

Väl hemma la jag mig i soffan och ringde till Camilla, det är inte ofta vi pratar så sent och ostörda annars kommer det alltid nåt emellan. Men det var riktigt trevligt, vi borde kanske göra det oftare, hmmm det tåls att tänkas på=).

Oscar 20090514
Fick frågan av en kompis vad jag skriver om, om det är saker jag gör eller saker jag tänker ?
hmmm, konstigt det har jag aldrig tänkt på. Jag skriver om det som faller mig in, sen vet jag inte om det alltid är så intressant, men det är jag. Kan nog inte tänka ut i förväg vad jag ska skriva, det får bara komma liksom.
Nu ska jag krypa ner i sängen, kolla lite TV och hoppas på att jag sover lika gott i natt!

So long mina vänner!!

1 kommentar:

  1. hoppas du får sova lika gott, alltid man behöver det. kramisar. svägerskan

    SvaraRadera