tisdag 19 maj 2009

En liten fundering bara!

Kom och tänka på det igår morse när jag kom hem från jobb och pratade med Ulrika. Skulle baka på jobb för ett tag sedan, tar fram kokboken för att hitta nåt enkelt recept och då står det där, Negerkyssar! Får man verkligen säga det? Man får ju inte säga negerbullar, det ska ju så fint heta chokladbullar. Vad är skillnaden??? Jag är uppvuxen med ordet negerbullar och ser inget rasistiskt eller elakt i det. Neger som neger, eller? Varför är det viktigt i det ena fallet men inte i det andra? hmmm, ja det tåls ju att tänkas på! Jag bakar i alla fall negerbullar och äter det med glädje. Nu hoppas jag då att ingen blir arg på mig för att jag skrivit detta förbjudna ord flera ggr. Men som jag skrev för mig är det inget fult ord och jag menar inget fult med det heller!

So long mina vänner och simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar