onsdag 13 maj 2009

Min kompis räkan!





Visste inte vad jag skulle skriva om idag, men då kom min kompis räkan på att jag kunde skriva om henne. Så, ja visst! Här kommer lite om räkan! Hon är tokrolig, galen, en bra vän, galen i blommor, tokig på mig för jag inte vill ha riktiga blommor på min balkong men framför allt är hon min vän! En som finns där när jag behöver henne, vi pratar inte särskilt ofta och ses ännu mer sällan men det gör inget för vi börjar alltid där vi slutade förra gången. Hon har varit med mig i svackor och fått mig att skratta så tårarna rinner och man inte kan andas. För läääääängesedan när jag bröt armen var hon där och piggade upp mig, hämtade mig, lämnade mig och roade mig, när min darling gjorde slut första gången var hon där som ett jättestöd när jag aldrig trodde jag skulle skratta igen fick hon mig till det när vi minst anade det och fick köra in till vägkanten och skratta annars hade det nog hänt en olycka, andra gången det tog slut var hon där lika tålmodigt, det är en att lita på. Men vi har även haft en baksida på vår vänskap då vi tyckte mindre bra om varandra, men vi tog oss igenom det med.




Räkans fester är alltid roliga och man är alltid glad när man är där och nu har det börjat närma sig midsommar och frågan om man vill komma har jag fått , så mitt svar lutar helt klart åt ett ja och snäll och sött som hon är får jag ta med Ulrika, så nu får hon med uppleva hennes midsommar=). Räkan är egentligen värsta partyprinsessan men ålder och familj tar ut sin rätt men hon håller på in i det sista fast inte lika ofta längre. Vi har jäkligt kul ihop med sprit i kroppen! Ja, även nyktra, så ni tror att vi inte ha kul utan alkohol=)


Visst är denna bilden kärlek?
Nu ska jag borsta tänderna, smörja fötterna(får ju hålla efterdom, har varit hos fotvårdaren idag) sen ska jag soooooova. Trött så det snurrar!
Så räkan, denna blog var till dig! Kraaaaaaaaaaaaaaaam



1 kommentar:

  1. TACK! min VÄN helt fantastiskt, rörd till tårar o sedan tårar av skratt. Du är en vän i alla väder, som du sa, vi ses inte ofta men vi vet var vi har varandra. Kramar i ton / Räkan

    - MEEEN...DÅ E VI UTESLUTNA.... ;)

    SvaraRadera