tisdag 10 mars 2009

Att åka buss....


Är absolut inte min grej ändå gör jag det ibland. Idag gjorde jag för jag skulle möta en arbetskamrat och 2 boende på Värnhems torget för att sedan åka vidare till IKEA och handla en massa, inte vi men våra boende. Ja, vi handlade oxå lite. Kan man gå tomhänt från IKEA? Tror bara jag har gjort det en gång. Bussresan dit gick bra men när jag skulle hem från jobb ikväll var det värre, han körde som han hade stulit bussen. Dessa inbromsningar han gjorde, det var så vi alla nästan satt framme hos honom var gång. Och så vill dom att man ska åka kollektivt, men man vågar ju knappt. Imorgon är det jag som cyklar även om det regnar. Man torkar ju alltid nångång. Imorgon har jag ett härligt pass 8- 21, kul att jobba timbank. För er som nu undrar vad det är så ska jag snabbt berätta, jag har en 100% tjänst men har 75% på natten schema lagt sen jobbar jag upp 25% när det behövs. Det är ett bra sätt för mig för jag kan jobba mycket när jag vill och sen bara jobba mina nätter när jag ligger bra till på +-tiden.
Nu ska jag ta min katt under armen och lägga mig så jag orkar med morgondagen.

1 kommentar:

  1. alltid lika kul att läsa om dina bravader. du är händelsernas hjälte. hihi :)

    SvaraRadera