söndag 22 mars 2009

Det sägs att tiden går fort...

När man har kul! Och det är väl sant, men hur kunde då 2008 gå så fort? Det var ju ett riktigt pest år sett ur min synvinkel. Först tog det slut mellan min dåvarande älskling och mig, trodde inte det kunde göra så ont och så länge. Sen blir lilla Edithan sjukare och idag är det 1 år sedan hon gick bort. Sen när det har "lagt" sig hamnar moster Kerstin på sjukhus och ligger där i flera månader innan det är hennes tur att göra den sista resan. Men åter till lilla Edithan och min bästa M, hoppas du fattar att du är mitt allt och jag finns för dig som du alltid finns för mig! Ni är mina guldklimpar! Du M är så stark, starkare än du tror! Du (med gigantiskt hjälp av din P) tog hela lasset själv, dina syskon fanns i kulisserna men det var du som gjorde jobbet och gör det än! Jag kan inte föreställa mig hur det är när ens mamma har gått bort, mamsimumsi har ju alltid funnits där liksom. När livet känns tung och du saknar din mamma får du låna min! Hon har kärlek så det räcker till oss alla!
Tänk att det har gått 1 år, redan!!! Vart tog det vägen? På ett sätt är det skönt att det försvann, nu kan det bara bli bättre men sen kan man ju tänka ett helt år utan att få ringa, träffa eller krama sin mamma! Du är en kämpe! Idag var jag och min mamsimumsi hos er, att du orkade träffa oss är för mig guld värt! Jag såg att dina tårar var nära och att dom varit framme, men vad gör det en dag som denna? Detta är din dag av sorg och saknad, jag hoppas bara att jag kan tillföra lite ljus och värme!
Dagens bild är för Edithans skull, hon älskade havet och Falsterbo. Jag vet att hon är där nere och njuter i massor nu samtidigt som hon håller ett vakande öga över oss som stod henne nära!
Många gånger har jag sagt till henne när hon är här och plingar i vindspelet, att hon kan sluta och jag ska " prata" lite med henne. Jag vet att hon är hos dig alltid, för du var den hon älskade mest M även om hon inte alltid har visat det. Kämpa på du har många runt dig som älskar dig och stöttar dig när det är svårt! Pusspuss M!!

1 kommentar:

  1. låter sorgligt. jag saknar också underbara människor men vi träffas igen hoppas jag. kramis

    SvaraRadera