söndag 29 mars 2009

Först jobb sen doktorn!

Vilken dag! Det började redan igår kväll när jag kom hem från jobb med värsta magsmärtan, mot alla principer tog jag 2 alvedon och gick och la mig, och vaknade smärtfri i morse, det varade ända till kl. 15 ca då kom det sakta men säkert tillbaka, jaja, tänkte jag och cyklade hem till P efter jobb vi skulle ju ha lite myskväll, inte mycket till det blev det för när vi hade ätit hade jag så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, så här kan vi inte ha det sa P, ring sjukvårdsuplysningen, sagt och gjort kö tid: 42 min, så dom fick ringa tbx. Ringde mamma och grät lite och sen till M, han är ju Fbg denna helgen. Menmen, efter ett samtal med sjukvårdsupplysningen åkte vi till jourcentralen, var där ca 21. 45 kom in till doktorn, som jag inte förstod ca 23.15(tänk att det kostar 300:- för att sitta i ett väntrum och sen träffa doktorn i 5 min.), han misstänker att det är gallsten så det var bara ner med brallorna och en spruta i rumpan, nu har det släppt lite så jag ska ta 2 alvedon och lägga mig, imorgon hämtar jag ut receptet och på måndag ringer jag min egen doktor. Skönt med helg!
Hoppas alla ni har haft det bättre än jag!!
Grattis till vinsten min kära svägerska!!!

1 kommentar:

  1. stackars rumpa, hoppas att den och du mår bra hihi, det var ju rumpan och inte du som fick sprutan. hehe. skall du inte vara med på min tävling????? kramis

    SvaraRadera