torsdag 16 april 2009

Beronde!

Idag har jag varit ledig och inte gjort så mycket, mest bara varit. Jag fick ju dammsugat, städat toan och så där. Sånt jag gör innan jag ska gå på och jobba helg.
Kom oxå på att jag är beronde av 3 (minst) saker i livet.

1. Min dator!

2. Unreal Tournament3. Min rosa mp3:are

Datorn måste jag ju ha för att kunna kolla runt, chatta, betala räkningarna och sitta och spela mitt favvis spel, sen är den ju bra när jag lägga in musik i min mp3:are=).
Dessa saker är mitt beroende, datorn vill jag egentligen inte ha som ett beronde för den tar alldeles för mycket tid, det måste finnas annat man kan göra. Vad gjorde jag innan? Det minns jag knappt. Jag läste mycket med, var nästan aldrig hemma för man umgicks med sina vänner på annat och kanske bättre sätt. Men samtidigt är det världens bästa tidsfördriv för tiden bara flyger iväg, en kort stund blir alltid längre an vad man tänkt sig. Sen ska vi inte prata om när jag sitter och spelar, det tar massor av tid för där tänker jag så, äsch bara en runda till. Men jag är i alla fall så pass " stark" att jag skulle ALDRIG låta datorn ta över mitt liv, mitt "riktiga" liv kommer först med allt vad det innebär. Skulle aldrig försumma mina vänner pga datorn, den står ju kvar. Sen min älskade lilla rosa mp3:are som säkert är jätteomodern, men jag älskar den, där har jag alla mina favvis låtar och en massa annan märklig musik mina vänner tipsar mig. Så fort jag lämnar min lgh för att cykla till jobb, affären, hem till mamma mm får den följa med. Har man ingen att prata med har man ju den=)
Nu ska jag i säng, för imorgon är det ju arbetsdag igen och innan jag beger mig jobbet ska jag hämta mina nya lurar till mp3:aren. Bara det bästa ljudet är bra nog=) till mig som inte har nån musik smak. Jag lyssnar på allt, skulle kanske inte välja dansband men spelas det så funkar det.
Nu ska jag sätta på mina sova musik och sova som den prinsessa jag är! Nattinatti


2 kommentarer:

  1. Ha en mysig helg, jag har en hälsning till dig på min blogg. kramisar svägerskan

    SvaraRadera
  2. hejsan, du har gått vidare i tävlingen. kramisar

    SvaraRadera