tisdag 14 april 2009

En glädjens dag!!

Idag kom den! Den låg innan för dörren och väntade på mig när jag kom hem, säsong 10 av DALLAS. Kan det bli bättre?? Det är en glädjens dag!! Äntligen kan jag titta på det igen som jag har väntat!!

Jag är ingen rutin människa inte i mitt tycke i alla fall. Fattar inte var tiden tar vägen när man ska göra sig iordning. Helt plötsligt har man bara skit bråttom. Tyckte jag steg upp i tid i morse, M ringde mig vid 9- tiden, hon var prat sugen. Vi skulle ju egentligen ha setts på torsdag men hon hade fått förhinder så det får bli en annan dag i stället. Åt frukost medans jag pratade med henne, skulle ju inte cykla förrän kl 11 men då stod jag i duschen för helt plötsligt vara hon bara 11 och jag som skulle ner till cykelhandlaren med M:s cykel, han jobbar ju dag nu. Hygglig som man är! Men jag hann det med, var där nere halv 12, det tog ju lite tid med håret, har ju klippt av det så det måste fixas, innan satte jag bara upp det och gick. Men allt går bara man vill, följden av att jag var sen blev att jag fick cykla Nobelvägen till jobb vilket INTE är kärlek i lunchtid, dom kör som idioter på den vägen. Kanske gjorde jag som Skalman och därför fick bråttom till jobb, men jag var i tid i alla fall!

Nu sitter jag här, har läst lite blogar och kollat runt på Internet lite. Min Oscar har fått tbx sitt "rum" -balkongen, det är där han ligger nu när det blir varmare och varmare. Jag klagar inte, jag får ju ha sängen för mig själv! Nu säger vi nattinatti, tänderna ska borstas innan det dags för kvällens avsnitt av LOST.
So long mina vänner, njut i värmen!
En trött katten Gustav, vilket påminner om min Oscar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar